Optimal krisekommunikation giver tryghed

Nogle kriser opstår akut. De kommer som lyn fra en klar himmel. Andre kriser kan du forudse vil dukke op. Nogle kriser er du uden skyld i, andre er selvforskyldt. Men uanset årsag skal krisen håndteres; der er brug for optimal krisekommunikation og rådgivning, som kan imødegå en shitstorm og forhindre negativ omtale og dårlig presse.

Alle virksomheder oplever kriser og negativ omtale, men du kan forberede sig på alle typer kriser og være klar, når og hvis de rammer. Er virksomheden forberedt, og handler ledelsen hensigtsmæssigt i sin krisehåndtering, er der en god chance for, at krisen overvindes, brandet reddes og bundlinjen sikres. En velovervundet krise kan endog være med til at udvikle din virksomhed.

Vær beredt! Sådan lyder mit bedste råd inden for krisekommunikation og krisehåndtering, og det råd får I gratis.

Krisehåndtering kræver en plan

Det kræver stærk ledelse. Det kræver en plan og en dygtig krisekommunikatør, der identificerer problemerne, kortlægger interessenterne og stiller alle de besværlige spørgsmål, før pressen gør det, eller det stikker af på de sociale medier. Jeg tilbyder oprigtig og ærlig rådgivning. Som alt anden medicin smager den ikke altid godt, men den hjælper virksomheden og ledelsen gennem krisen.

Jeg har håndteret både akutte kriser og forudsigelige kriser. Jeg har gennem grundigt forarbejde forhindret kriser og shitstorme i at opstå. Jeg kan med stolthed sige: Ingen er kommet til skade på mine vagter.

Med min rådgivning kan du undgå dårlig presse og den næste shitstorm. Lad mig hjælpe med krisehåndtering og lad mig udarbejde dit kriseberedskab til både sociale medier og pressen. Det indeholder risikovurdering, interessentanalyse, koordinerede talepapirer, Q/A, krisestab samt anbefalinger til proaktive og reaktive midler i kommunikationen rettet mod både de sociale medier og pressen.

Kontakt mig, og hør, hvordan jeg kan hjælpe din virksomhed.

Eksempel på optimal krisekommunikation

Sådan håndterede jeg branden på Frihedsmuseet i 2013. Dette er fortællingen om, hvordan jeg med kompetent krisekommunikation og stor overblik styrede Nationalmuseet sikkert gennem pressen og medierne, da Frihedsmuseet brændte i 2013. Takket være en heltemodig indsats fra Københavns Brandvæsen og Nationalmuseets personale endte det hele godt.